כל נושא השינה הוא דבר אישי ומשפחתי, יש משפחות שלינה משותפת זאת צורת הלינה המועדפת עליהם, ויש הורים שמהיום הראשון מעבירים את התינוק לחדר נפרד.

ברגע שאנחנו מאפשרים לתינוק להירדם בכוחות עצמו, אנחנו נותנים לו כלים להרגעה עצמית.

  1. תיאום ציפיות – מה נכון לגיל הזה! תינוק בן יומו שמתעורר כל שעה בלילה, זה טבעי וזה נורמלי. תמיד צריך לדעת מה מתאים לגיל שבו נמצא התינוק.
  1. בימים הראשונים, גם בשבועות הראשונים כל האמצעים כשרים רק שהתינוק ישן. אבל, גם כאן חייבים לשמור על שני כללים…
    • להוציא את הפטמה מהפה של התינוק ברגע שהוא מסיים לינוק.
    • פעם ביום שיישן על משטח (מיטה/עריסה).
  1. ליצור הבדל בין יום ולילה…
    • הרבה הורים נוטים להתעורר ביחד אם התינוק, ואז נוצר מצב שהתינוק מתעורר ומרגיש שעכשיו יום! כל שינוי שהזוג עובר יכול להשפיע על הרגלי השינה של התינוק. לדוגמא: שינוי מקום עבודה, העובדה שצריך להתרגל למצב חדש של תינוק בבית וכו'. חשוב מאוד להבין שהשינוי הוא זמני וצריך להקפיד לחזור לשגרה.
    • לא לייצר עניין בלילה, הלילה הוא משעמם!
    • לא להחליף חיתול בלילה, קקי של תינוק יונק הוא לא חומצי, ובדרך כלל בגיל מאוד צעיר (כשלושה שבועות) תינוקות מפסיקים לעשות קקי בלילה.
    • במהלך היום חשוב להשאיר תריסים פתוחים, לצאת לאור יום לטייל. צריך להקפיד על שכיבה על הבטן, לשים מוזיקה, כדי שהתינוק יבין, שביום ערים!
  1. ליצור הקשרי שינה שהיו קשורים רק ללילה. לדוגמא עיטוף, מקלחת, עיסוי.
  1. להפריד בין אוכל ושינה – כדי שלאוכל לא יהיה הקשר ישיר לשינה. מחקרים קובעים שאוכל לפני שינה לא משפר שינה ולא מאריך אותה, לעיתים קרובות אפילו להיפך גורע ממנה.
  1. שגרת:(EASY. E-eat A-activity S-sleep Y-you) EASY – השגרה של תינוק מורכבת ממקטעים, בכל מקטע התינוק שלנו אוכל, אחרי זה מגיע לו זמן פעילות, ואז הוא הולך לישון. במקרה הזה האוכל מופרד מהשינה.  השיטה לא בהכרח תתאים לכל ההורים אולם אלה שכן יתאים להם, יוכלו להנות מסדר יום.
  1. אפשר להרדים תינוק בתנועה/בנענוע, תינוקות אוהבים את התנועה הזאת, הם זוכרים את התנועה הזאת מהרחם. גם כאשר מנענעים תינוק על מנת להירדם ברגע שהתינוק נרגע צריך לעצור את התנועה. התנועה צריכה להיות רגוע ועדינה. התינוק זקוק לתנועה הזאת בשלושת החודשים הראשונים.

 

לשאלות נוספות צרו קשר

לנה – 0508711453

השארת תגובה